Proč nakoupit u nás?
1. Při nákupu kompletních kol (pneu + disk) je přezutí vč. vyvážení a materiálu za pouhých 480,-Kč.
Při nákupu jen kol nebo pneumatik je přezutí se slevou 30 %z našeho ceníku
2. K alu kolům je příslušenství (šrouby, vymezovací kroužky, krytky) zdarma
3. Možnost výhodného uskladnění pneu a disků na sezónu
4. Všechny produkty se odesílají přímo od nás – zajištěna pečlivá kontrola
5. Kvalitní doprava zboží balíkovými službami
Obecné parametry
Pneumatiky
Rychlostní index udává, na jakou maximální rychlost je pneumatika stavěna.
Valivý odpor má přímý vliv na spotřebu paliva a životní prostředí. Čím nižší valivý odpor pneumatika má, tím je nižší spotřeba pohonných hmot a produkce oxidu uhličitého. Na štítku je stupnice A až G (A – nejnižší, G – nejvyšší valivý odpor).
Čím lepší adheze pneumatiky na mokré vozovce, tím je kratší její brzdná dráha. Značení je vyjádřeno úrovněmi A až G (A – nejlepší, G – nejhorší). Posun o jednu úroveň by měl odpovídat prodloužení/zkrácení brzdné dráhy z rychlosti 80 km/h o 3 – 6 metrů.
Měření vnější hlučnosti pneumatiky je vyžadováno Evropskou unií z důvodu dlouhodobého plánu unie na snižování emisí hluku a je to tak důležitý parametr pro životní prostředí. Toto se týká primárně nákladních pneumatik, které mají vliv na hlučnost silničního provozu značnou a zatěžují tak životní prostředí a zvyšují emise hluku.
Je velmi nutné si uvědomit, že tato hodnota nemá vůbec nic společného s hlučností uvnitř vozidla. Vnější hlučnost nemá žádný vliv na hlučnost, kterou vnímáte od pneumatik za jízdy uvnitř vozidla.
Na štítku je hlučnost znázorněna pomocí jedné až tří vln a hodnoty hluku v decibelech, tedy od tichého po hlučnější a vedle toho je uvedena hodnota v decibelech.
Každá vlna znamená rozdíl 3 dB vnější hlučnosti. Rozhodujícím kriteriem je hodnota vnějšího hluku, kterou určuje EU od roku 2016. Pneumatiky se třemi vlnami překračují tento limit o 3 dB. Pneumatiky se dvěmi vlnami jsou pod tímto limitem. Pneumatiky s jednou vlnou jsou ještě o 3 dB níž.
Zjednodušeně řečeno, pneumatika s jednou vlnou má z hlediska budoucího nařízení EU od roku 2016, 4x nižší vnější hluk než pneumatika se třemi vlnami.