Bridgestone

stránky výrobce: www.bridgestone.cz

Bridgestone je nejmladší z velkých firem na pneumatikářském trhu. První pneumatika Bridgestone byla vyrobena v roce 1930 japonskou "Tabi"socks Tire Division. Přibližně rok po výrobě první pneumatiky zakladatel Shojiro Ishibashi osamostatnil "Tabi"socks Tire Division a stabilizoval tak Bridgestone Tire Co. Ve městech Kurume a Fukuoka. Předešlá závislost na Evropských a Severoamerických technologiích zaměřila snahu firmy na výrobu založenou na vlastních japonských technologiích. Z počátku s tím byly obrovské problémy ovšem firma je brzy překonala a začala prodávat nejen na domácím, ale i na zahraničním trhu. Během války přešly všechny firmy na válečné regulace. To znamenalo, že většina firem byla nucena své výrobky přednostně nabídnout k uspokojení armádní poptávky. Během války také došlo ke zničení budovy ředitelství v Tokiu. Továrny v Kurume a Yokohamě naštěstí zničení unikly a byly schopny obnovit svou produkci ihned po skončení války. V roce 1951 bylo otevřeno nové řídící centrum v Kyobashi, Tokiu, které zahrnovalo muzeum. Prodej v roce 1953 přesáhnul 10 mil jenů což znamenalo vrchol pneumatikářského průmyslu v Japonsku. V roce 1959 začal prodej nylonové pneumatiky a po otevření nové továrny v roce 1960 se rapidně zvýšila výroba v reakci na to, že se motoristický trh stal nejrychleji se rozvíjejícím trhem. Na počátku šedesátých letech došlo k administrativní reformě. V Tokiu bylo zbudováno nové technické, výzkumné a vývojové centrum. V roce 1967 vydalo Bridgestone svou první radiální pneumatiku. V roce 1968 byla firma oceněna prestižní Demingovou cenou. V Singapuru a Thajsku byly otevřeny první zahraniční továrny. Na počátku stagnace Japonské ekonomiky musela dát větší důraz na další výzkum vlastních technologií. V tomto období byly konstruovány a vybaveny nové domácí továrny. Na konci sedmdesátých let pak představily 2 nové typy pneumatik Super Filler Radial a vysoce účinnou radiální pneumatiku POTENZA. V těchto letech také začala produkce v Indonésii, Iránu a Taiwanu. Od osmdesátých let posílila domácí základnu a dostala se do nejlepší trojice gumárenských společností. Založila také svou první továrnu ve Spojených státech a začala s produkcí radiálních pneumatik pro nákladní automobily a autobusy. V roce 1988 převzala Americkou firmu Firestone Tire & Rubber Company. V roce 1995 vstoupila firma do závodů IndyCar a tím získala popularitu ve Spojených státech. O dva roky později pak vstoupila i do seriálu F1. Dále pak zakládala své továrny v nových zemích např. Thajsko, Polsko, Indie, Čina, atd. Nyní je Bridgestone považováno za nejúspěšnější pneumatikářskou firmu světa. Má přes 123 tisíc zaměstnanců. Pneu Bridgestone ve sportu Poprvé se pneumatiky Bridgestone objevily v seriálu F1 v roce 1976 při VC Japonska a v současnosti jsou jediným dodavatelem pneumatik v seriálu. Účastní se dále podniků MS motocyklů, IRL, Champ Car, F-Nippon/Super GT, DTM, Le Mans a dalších.