Pirelli

stránky výrobce: http://www.pirelli.cz/web/default.page

Giovanni Battista Pirelli roku 1872 v Miláně založil první továrnu na výrobu gumových výrobků. Ke konci století rozdělil výrobu na izolované telegrafní dráty, podmořské kabely a také spustil výrobu prvních pneumatik pro bicykly(1890). První pneumatika pro auta byla vyrobena 1901. Na začátku 20. století firma rozvíjela své továrny do dalších zemí (Španělsko, Velká Británie, Argentina). Během období mezi válkami vydalo Pirelli sportovní pneumatiku Stella Bianca, která byla ve své době absolutní špičkou, a ve dvacátých letech jezdci jako Nuvolari, Ascari a později Fangio zaznamenali velkolepé rekordní série vítězství s použitím pneumatik Pirelli. V padesátých letech firma představila Cinturato radial-technology, která se zapsala do historie pneumatik. V šedesátých a sedmdesátých letech firma pokračovala v expanzi. V polovině sedmdesátých let přišla na svět nízkoprofilová pneumatika P7 - nejvýznamnější inovace od technologie Cinturato. V tomto období také nastala skutečná revoluce v oblasti kabelů - optická vlákna. V osmdesátých letech pokračoval rychlý rozvoj firmy, kdy převzala akcie německé továrny na pneumatiky na motocykly - Metzeler a firmy na výrobu kabelů - Filergie. Pokračovala náročná reorganizace firemních plánů zaměřených na celosvětovou distribuci ultra-nízkoprofilových pneumatik navržené pro nejprestižnější modely. Na přelomu milénia přišla další revoluce v pneumatikářském oboru. V roce 2000 MIRS™ výrobní procesy pro automatickou výrobu se dostaly do provozu. MIRS™ mini-továrny se rozšířily do Německa, Velké Británie a Spojených států. V roce 2002 byl systém použitý i pro výrobu pneumatik na motocykly. V roce 2002 byly uvedeny do chodu laboratoře a jsou centry vývoje nových technologií pro společnost. Po období značného růstu majetku se stala se důležitým tahounem italské ekonomiky a byla uvedena na Burzu cenných papírů. V roce 2005 laboratoře rozšířily svou činnost zahrnující návrhy tlakových senzorů. Zároveň byla otevřena první továrna na pneumatiky pro nákladní automobily v Číně a továrna na ocelové kordy v Rumunsku. Společnost Pirelli je také známá díky svému kalendáři. První kalendář vyšel v roce 1964 a vzbudil ohromný zájem a získal si vysoké renomé. V dnešní době je focení pro Pirelli jednou z nejvyšších met, jakých lze ve světě modelingu dosáhnout a protože se distribuje pouze v omezeném množství kusů získají ho pouze nejvýznamnější osobnosti světového dění. Pneu Pirelli ve sportu Již od svého prvního vítězství v rallye Peking-Paříž roku 1907 Pirelli vyvíjela specifickou řadu závodních pneumatik se skvělými jízdními vlastnostmi. Pirelli je sponzorem fotbalového klubu Inter Milán. Účastní se MS Rally vozů WRC, a vyhrály výběrové řízení na výhradního dodavatele pro období 2008 - 2010. Pirelli se od roku 1950 VC Británie účastnilo MS F1 s dlouhou přestávkou v letech 1959 - 1980. Během 200 závodů získali celkem 238,5 bodů. 47 stála formule s Pirelli na Pole Position a 44 se jezdci na Pirelli radovali z vítězství. Svou činnost v F1 firma ukončila v Austrálii 1991. Vysokou kvalitu pneumatik Pirelli dokazuje také jejich spolupráce se závodními vozy Maserati. Výsledkem této spolupráce jsou tituly udělené konstruktérům a týmům na šampionátu FIA-GT v roce 2005 s vozy MC12 od Maserati na pneumatikách P Zero. Není divu, že díky těmto úspěchům se spolupráce prohloubila a všechny vyráběné sportovní vozy Maserati mají v základní výbavě pneumatiky Pirelli . Další důkaz úspěšnosti byl k vidění na Ženevském autosalónu, kde si Pirelli udrželo výsadní postavení mezi sportovními vozy. Jmenovitě například BMW M6, Ferrari 599 GTB Fiorano, Lamborghini Murciélago LP 640, Maserati GranSport Spider, Mercedes-Benz CLK 63 AMG. a další.